Admin Admin
Mesaj Sayısı : 197 Kayıt tarihi : 27/08/09 Yaş : 30 Nerden : HERYERDEN
| Konu: ADSL SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ Cuma Ağus. 28 2009, 13:16 | |
| 1 ) Adsl Link ışığı sabit olarak yanmıyorsa
* Adsl Hattınız açılmamış olabilir.
* Telefon hattınızın açık olduğuna ve parazit olup olmadığını kontrol edin.
* Telefon ve Adsl bağlantı kablolarının doğru şekilde bağlanıp bağlanmadığını kontrol edin.
* Modeminizi ve Bilgisayarınızı birkaç kez kapatıp açın.
* 444 03 75 numaralı Adsl Teknik Desteğini arayarak.Sorununuzu açık birşekilde anlatın.
* Adsl Teknik Destek hattından hattınızın kontrol edilmesi talebinde bulunabilirsiniz.Gönderecekleri elemanlarla apartman girişine kadar olan bağlantı kablolarınız kontrol edilerek bir sorun olup olmadığı size bildirilir.Ayrıca apartman içinde tesisat problemlerinide görebilirler.
2 ) Adsl Bağlantı sorunları ( Genel )
a ) Bağlantım çok yavaş
b ) Download hızım çok yavaş
c ) Internet Bağlantım devamlı olarak kesiliyor
d ) Hiçbir program çalışmadığında veya işlem yapmadığım zamanda bile sağ alt köşede bulunan bilgisayar ikonu devamlı olarak yanıp sönüyor.
e ) Bazı sayfaları görüntüleyemiyorum
a ) http://scan.sygatetech.com/prequickscan.html Bu siteye girip Port kontrol yapıyorsunuz. Sonuç CLOSED veya BLOCKED ise problem yok fakat çıkan sonuçta tehlikeli olarak bilinen özellikle 21, 23, 135, 137, 138, 139, 445 portlar OPEN ise Dökümanlar bölümünden [ Port Güvenlik ] yazısını okuyup uyguluyorsunuz.
Eğer değişik bir port OPEN ise Download bölümünden [ Active Ports ] programını yükleyip Program Kurulumları bölümünden kurulumunu ve kullanımını ögrendikten sonra portlarınızı incelemeye alıyorsunuz.Internetten bilgisayarınıza gelen bağlantıları kontrol edin ve bu bağlantıların hangi porttan geldiğini inceledikten sonra www.google.com a girerek o portu hangi program, virüs veya trojan kullanıyor kapatmak ve güvenlik için neler yapabilirim diye araştırma yapabilirsiniz.
Paylaşım programı kullanan arkadaşlar yaptıkları paylaşımlarını ve gelen giden bağlantılarını kontrol etmelidirler.Bu programları kullanan kişiler bilgisayarlarına hertürlü Virüs, trojan, backdoor gibi birçok zararlı yazılımı bilmeden yükleyebiliyorlar.Bu yazılımlar bilgisayarınızda port açarak kullandığınız bağlantıyı sömürebiliyor.
b ) Download hızı yavaş olan kullanıcılar öncelikle www.download.com gibi yükleme yapabileceğiniz bir siteye girin( Türkçe download siteside olabilir ). Download boyutu yüksek bir kaç dosya bulun ve yüklemeye başlayın ( Yüklemeyi yarıda kesebilirsiniz ). Bu yükleme testinde bakmanız gereken şey download hızınızın belli bir ölçüde durması Örnek: benim download hızım 26 - 27 de sabitleniyor fakat bu hız bazı download sitelerinde 13-14 olabilir.Bu sebeple Birkaç download sitesinde ayrı ayrı test yapın.
Download hızınız normal fakat Websitelerini yavaş açıyorsanız. Kullandğınız firewall veya Anti-Virüs programı webden gelen herşeyi kontrol ettiği için normal olarak belirli bir yavaşlama olur.Ant-Virüs ve Firewall programlarını kapadınız ama sayfalar yine yavaş açılıyorsa diğer sayfalarda denemeler yapmanız gerekebilir.Diğer sayfaların açılma hızını karşılaştırmalısınız.
c ) İnternet bağlantınız devamlı olarak kesiliyorsa hattınızda parazit olabilir, bağlantı kablolarınızda temassızlık kopukluk, yukarıda anlattığım sorunlardan bazıları, elektrik voltaj yüksekliği veya düşmesi, telefon ana kablolarında veya modeminizde bir sorun olabilir.Bunları kontrol ederek sorununuzu çözmeye çalışın.
d ) Hiçbir program çalışmadığında veya işlem yapmadığım zamanda bile sağ alt köşede bulunan bilgisayar ikonu devamlı olarak yanıp sönüyorsa.Yukarıda anlattığım sebeplerden kaynaklanan bir sorun olabilir.Active Ports programını kullanarak internetten bilgisayarınıza bilgisayarınızdan internete bağlı olan programları ve bağlantıları kontrol ederek önleminizi alın.
e ) Görüntülüyemediğiniz bazı sayfaları açmak için ilk olarak Download bölümündeki WebClean programını yükleyin Programların Kurulumları bölümünden kullanımını ögrendikten sonra internetten gelen tüm dosyaları silin.Bu arada girmeye çalıştığınız Web sayfasında bir problem olabilir.Daha sonra Dökümanlar bölümündeki TTNet Proxy servislerini kullanarak deneme yapabilirsiniz. Eğer onlardada bir problem varsa diğer proxy sitelerinden hızlı proxyleri bulun ve deneyin.Proxy kullanmak istemiyorsanız en son seçeneği denemeniz gerekecektir.
En son seçenek ( Tüm sorunlarınız için geçerlidir ) 444 03 75 numaralı Adsl Teknik Destek hattını arayarak sorununuzu açık bir şekilde anlatın ve çözüm bulmaları için bir süre verin.TTNet destek hattındaki ve teknik servisteki çalışanların bazıları sorununuzu baştan savma cevaplarla geçiştirmeye çalışabilirler.Bu nedenle verilen bu telefon numarasını tekrar tekrar arayarak sorununuzu ve bu soruna çözüm bulunmadığını defalarca anlatın.
Önemli Not : Yukarıda yazdğım sorunların ve çözümlerin hepsi birbirini ilgilendirir. Bu nedenle herhangi bir sorunu diğer çözümle birleştirip yaşadığınız bağlantı sorununun nerede olduğunu görebilirsiniz. | |
|